Afgelopen zondag 21 juni vonden in Sportcentrum de Scharen in Breda de BBM (Brabantse Bond van Muziek verenigingen) wedstrijden voor majorettes plaats. Alle majorettes vanuit de regio konden hieraan deelnemen om plaatsingspunten te verdienen voor de Brabantse- en landelijke kampioenschappen.
Het was een snikhete dag, en ook nog eens Vaderdag, maar dat belette de supporters van Sint Jan niet om mee af te reizen naar Breda om de dames en heer aan te moedigen. Voor de Jeugd was dit de eerste wedstrijd van dit seizoen. Zij hebben het afgelopen half jaar hard getraind om voor de eerste keer voor onze vereniging een pom-show neer te kunnen zetten. En we mogen trots zijn, want het ging fantastisch! Ondanks de zenuwen van sommige nieuwe leden. Amelie, Sasha, Ella, Youri, Evi en Fenne namen namelijk voor de eerste keer deel aan een echte wedstrijd. Met het televisieoptreden nog vers in het geheugen was dit het tweede grote optreden in drie weken tijd. Ook de jury was enthousiast want we kregen meteen genoeg punten om ons de plaatsen voor de Brabantse kampioenschappen in november en behaalden de eerste plaats!
Voor de volwassenen nam Marit de honneurs waar. Zij heeft haar plaatsingspunten voor de Brabantse kampioenschappen al binnen en werd eerste met haar danstwirl en tweede met haar uitvoering met één baton. Christel nam vandaag geen deel aan de optredens maar nam plaats achter de jurytafel. Zij is bezig met het behalen van haar jury diploma. We kunnen met trots terugkijken op een sportieve en geslaagde dag!
