Op dinsdag 23 juni fietsten de vrouwen van V.I.V.A. onder een stralende zon naar de stad Den Bosch. Eerst gingen we met 24 leden lunchen bij Stadscafé Christoffel, waar we genoten van een heerlijk soepje, een kroketje en een lekker broodje. Hoewel het warm was, vonden we verkoeling aan de voet van Zoete Lieve Gerritje, die met zijn voeten in het water voor een aangename verfrissing zorgde.
Om 14.00 uur stapten 26 dames aan boord van een fluisterboot. Tijdens de vaartocht over de Bossche Dieze konden we de stad vanaf het water bewonderen. Onderweg werd ons verteld over de rijke geschiedenis van Den Bosch: de belegeringen, de ziektes die de stad teisterden, de ambachtslieden die er hun beroep uitoefenden en alles wat de Bossche bevolking door de eeuwen heen heeft meegemaakt.
Na een tocht van ongeveer vijftig minuten gingen we weer van boord. Velen genoten daarna nog van een ijsje of een biertje, waarna we weer op de fiets stapten en huiswaarts keerden. Het was een leuke en gezellige middag.
